Digital Learning in Learning Communities (Topsector Energie)

Digital Learning kan een rol spelen als versneller van de energietransitie en het missie gedreven innovatiebeleid van Nederland. In het bijzonder voor het leren, werken en innoveren in learning communities. Denk hierbij aan de mogelijkheden die bestaande en opkomende (emerging) leer- en onderwijstechnologieën (technology enhanced learning) bieden in het ondersteunen van leeractiviteiten. Bekende voorbeelden daarvan zijn (Open) online colleges (MOOCS), Virtual en Augmented Reality en serious games.

Leer meer over de rol van digitale leer- en onderwijstechnologieën in Learning Communities tijdens de sessie ‘Digital Learning in Learning Communities’ op 17 november van 16:00-18:00.

Agenda

  • Introductie: Een introductie in de wereld van leergemeenschappen en de rol die digitaal (ondersteund) leren daarin kan spelen, door Thomas Lans.
  • Praktijkvoorbeelden: Een inkijkje in enkele praktijkvoorbeelden. Hoe hebben zij digitaal leren vormgegeven, en welke uitdagingen moesten daarbij overwonnen worden?
  • In gesprek met onderzoekers: De mogelijkheid om in gesprek te gaan met de onderzoekers en elkaar. Welke vragen over digitaal leren en learning communities leven er? Hoe gebruik jij beiden in jouw transitieopgave?
  • Vervolgstappen: Wat zijn de volgende stappen? We lichten het actie-onderzoek toe, waarin we experimenten rondom digitaal leren ondersteunen en onder de loep nemen. Misschien wat voor jouw initiatief?

Aanmelden

Wil je deelnemen aan de sessie ‘Digital Learning in Learning Communities’ op 17 november? Aanmelden kan door een mail te sturen naar jade.tjiong@rvo.nl.